به گزارش روابط عمومي اداره كل آموزش فني و حرفه اي استان اصفهان، به مناسبت فرارسيدن هفته مهارت كه از 31 تيرماه الي 6مرداد سال جاري با شعار نهضت مهارت افزايي نامگذاري گرديده است و در راستاي اشاعه فرهنگ مهارت آموزي، آرش اخوان مدير كل استان با بهرام عبدالحسيني مدير كل صدا و سيماي استان اصفهان ديدار و گفتگو كرد.
در اين ديدار آرش اخوان ضمن اشاره به آموزش هاي مهارتي مراكز فني و حرفه اي و تحولات ايجاد شده در نظام آموزشي كشور در خصوص اجراي صلاحيت حرفه اي براي شاغلين صنايع و صنوف با هدف ارزيابي شايستگي  هاي شغلي مورد نظر و تعريف شغل ماندگار و پايدار و آموزش هاي دوگانه مطالبي را بيان نمود.
اخوان با اشاره به محدوديت هاي اعتباري و شرايط اقتصادي جامعه افزود: سعي كرده ايم  مشاغل خوش آتيه را شناسايي و با آموزش هاي متناسب با مزيت هاي منطقه اي، هدف گذاري جدي در بحث اشتغال داشته باشيم كه تحقق اين امر نياز به حمايت و پشتيباني صدا و سيما در اطلاع رساني به جامعه هدف است.
مدير كل آموزش فني و حرفه اي استان با اشاره به تفاهم نامه سازمان با آموزش و پرورش افزود: چنانچه ايده كاردانش به درستي پياده سازي شود منشا تحولات خوبي است براي اينكه آموزش ها به سمت مدرك گرايي نرود.
اخوان در خصوص اجراي پارك مهارت (روزهاي پنج شنبه هر هفته) گفت: در اين طرح استعدادهاي دانش آموزان شناسايي و پرورش داده مي شود تا  بتوانند با مشاغل و حرفه هاي گوناگون آشنا شوند.
اخوان گفت: در طرح پارك مهارت والدين دانش آموزان در قالب تور مهارت از كارگاههاي آموزشي مجموعه بازديد و پس از آن فرزندان توسط واحد تخصصي مشاوره، استعداديابي و مشغول كسب مهارت مي شوند.
مدير كل آموزش فني و حرفه اي استان گفت: آموزش هاي مهارتي قريب به 120 هزار نفر در سال براي 300 روستا در بخش دولتي و غيردولتي ارائه مي گردد.
وي از مدير كل صدا و سيماي استان خواستار اشاعه فرهنگ مهارت آموزي براي جامعه هدف و آشنايي خانواده ها با آموزش هاي فني و حرفه اي جهت آشنايي فرزندانشان با مشاغل خوش آتيه شد.
در ادامه مدير كل صدا و سيماي استان ضمن ابراز خرسندي از تعامل بسيار مؤثر اداره كل آموزش فني و حرفه اي استان با صدا و سيما در خصوص تهيه انواع گزارشات درراستاي اطلاع رساني، فرهنگ سازي و ترغيب خانواده ها در امر مهارت و اشتغال قول مساعد داد.
عبدالحسيني افزود: جوانان اين مرز و بوم به اين نتيجه رسيده اند كه به سمت مهارت آموزي حركت كنند، چون براي ورود به بازار كار داشتن مهارت كار الزامي است.
وي افزود: در سال رونق توليد، بحث مهارت آموزي جوانان از اهميت ويژه اي برخوردار است و بايستي با اطلاع رساني دقيق آنان را به سمت كارآفريني سوق دهيم .

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید