سلیمان پاک سرشت، رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، از رشد 9/61 درصدی مهارت جویان بخش خصوصی در طرح نظام نوین مدیریت آموزشگاه های آزاد ، در سه ماهه نخست سال جاری نسبت به زمان مشابه در سال 97 خبر داد.به گزارش روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، پاک سرشت، با اعلام این خبر گفت: سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در راستای اقتصاد مقاومتی و با هدف تقویت آموزشگاه های فنی و حرفه ای آزاد، در برابر تکانه‌های ناشی از افزایش تورم و تغییر در مخارج و اولویت های سبد اقتصادی خانواده ها و تاثیر آن بر تقاضا برای مهارت آموزی، نظام نوین مدیریت و مدل توسعه کمی و کیفی آموزشگاه های آزاد طراحی و اجرایی کرده است.
وی افزود: براساس این مدل توسعه کمی و کیفی آموزشگاه های آزاد و باز تعریف و بازسازی قواعد حاکم بر معادلات این گروه از فعالین اقتصادی حوزه آموزش، شرایطی فراهم شد تا آموزشگاه های آزاد ضمن حفظ حداکثر کارایی خود، بدون از دست دادن تعادل سیستم به سطوح عملکردی مطلوبی دست یابند.
وی، تأکید کرد: با استقرار این نظام آموزشی، مهارت آموزی در آموزشگاه های آزاد به عنوان یکی از زیرساخت های اشتغال در کشور و مهارت افزایی، توانسته است بر ایجاد شغل و پایداری آن تأثیر بسزایی داشته باشد.
پاک سرشت، با اشاره به افزایش مهارت جویان بخش خصوصی، اعلام کرد: تعداد مهارت جویان این گروه، از رقم 137 هزار و 685 نفر در بهار سال 97، به عدد 222هزار و 912 نفر در سه ماهه اول سال 98 افزایش یافته است.
بنا براین گزارش، رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای، گفت: در بخش طول مدت دوره ها نیز، با اجرای 35 میلیون و 31 هزار و 604 نفر ساعت آموزش، رشد 4/14 درصدی را به نسبت زمان مشابه سال قبل را شاهد هستیم که بیانگر موفق آمیز بودن نظام نوین مدیریت آموزشگاه های آزاد است.
سلیمان پاک سرشت، ادامه داد: 14 میلیارد تومان افزایش درآمد بر مبنای میانگین نرخ شهریه مصوب سال گذشته، به دنبال داشته که مبین رشد چشمگیر اقتصادی در این زمینه است.
قابل ذکر است، استان سیستان و بلوچستان با نرخ رشد 63 و 6 دهم درصد، بیشترین رشد را داشته است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید